Isi Pelajaran | Aktiviti Pengajaran Dan Pembelajaran | Catatan |
Bercerita mengenai binatang :
| Set induksi ( 5 min)
| KB : menghubungkait, mencirikan BCB : mendengar aktif BBB : audio bunyi binatang |
Membaca teks dan teka teki yang disediakan | Langkah 1 (15 min)
| KB : mencirikan BCB : mendengar aktif, memproses maklumat KP : verbal linguistik, spatial, interpersonal, emosi Nilai : keberanian, kerjasama, kasih sayang BBB : Komputer dan internet |
Murid mengenali nama, bunyi dan ciri ciri binatang berdasarkan petikan, gambar dan audio | Langkah 2 ( 20 min)
| KB : meramal, membuat inferens BCB : mendengar aktif, melaporkan maklumat KP : verbal-linguistik, kinestetik, visual, spatial, naturalistik, interpersonal, emosi Nilai : kebebasan, kerjasama, kesyukuran, kasih sayang BBB : komputer dan sambungn internet |
Murid mengakses maklumat tambahan mengenai binatang :
| Langkah 3 (15 min)
| KB : menjana idea, menerangkan sebab BCB : mengumpul dan memproses maklumat KP : interpersonal, intrapersonal, verbal-linguistik Nilai : kasih sayang, menghormati, bersyukur BBB : komputerr dan sambungan internet |
Penutup Kognitif
| Penutup ( 5 min)
|
About Me
- Haslina Binti Md Nor
- Gerik, Perak Darul Ridzuan
- Alamat : Sk. Tan Sri Ghazali Jawi, Kampung Air Panas, 33320 Gerik, Perak ~~~~~~~~~~~~~~~ Universiti : Universiti Pendidikan Sultan Idris ~~~~~~~~~~~~~~~ No Matrik : D20102046210 ~~~~~~~~~~~~~~~ Program : AT34-Ijazah Sarjana Muda Pendidikan (Sekolah Rendah) dengan Kepujian ~~~~~~~~~~~~~~~ Subjek : KRT3013 (Teknologi Maklumat Sekolah Rendah) ~~~~~~~~~~~~~~~ Pensyarah : Pn Nur Saadah Binti Fathil ~~~~~~~~~~~~~~~ Kumpulan : EL-A39 ~~~~~~~~~~~~~~~ Mata Pelajaran : Bahasa Melayu (Tahun Dua) ~~~~~~~~~~~~~~~ Topik : Haiwan
AquaRiuM
Tuesday, 22 November 2011
12) Rancangan Harian
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment